Wonderen bestaan nog, of wij zijn heel brave mensen. Met de geweldige hulp van pastoor Bavo wisten we het originele bericht te recoveren. Hieronder de echte versie van 2 maart.
Zoals gisteren kortelings aangehaald, ging het er tijdens maar ook na de muziekbingo nog heftig aan toe. Nee, de polonaise stopte niet om 21u. Na ettelijke pogingen om sommige kamers er het zwijgen op te leggen, gaf juf Karlien om 22u alle hoop op. Vanmorgen om 7u was ze echter onverbiddelijk: uit jullie nest! Ook met slaapgebrek uit hun bed gekropen waren Gert en Roeckie. Hun kamergenoten Bavo en Jos zijn daar de twee kettingzagen van dienst.
De dag kondigde zich veelbelovend aan: geen zon en lichte vriestemperaturen! De moni´s in hun nopjes natuurlijk want betere sneeuwcondities. De Grosseck-Speierreck zou vandaag weer onze speeltuin worden tot 14u. Picknick niet vergeten dus. De laatste brieven en kaartjes werden inderhaast nog gepost. Gelukkig door ons nog allemaal gecontroleerd op correctheid van adres. Geef toe; wie stuurt er dezer dagen nog briefkaarten?
We namen ook afscheid van onze penningmeester. Hij zag met eigen ogen waar alle inspanningen die het comité telkens weer brengt, uiteindelijk voor dienen. Hebt u het op de foto´s trouwens ook al gemerkt? Het ganse begeleidend team werd in een nieuwe outfit gestoken! We danken onze sponsors voor hun genereuze bijdrage. De FASHION OUTLET bedacht ons met een leuke T-shirt en ATFINCO en B&B Security sponsorden onze hoodie sweatshirt. Het dateert al trouwens van enige tijd geleden dat sommigen onder ons zichzelf nog in een ´maatje M´ gewurmd kregen. Zonder namen te noemen maar deze 2 meesters hadden gehoopt dat met de grotere hoogte hun buikomtrek zou krimpen. De wet van Boyle laat echter geen twijfel: ijdele hoop. Het zal dus thuis moeten gebeuren hé mannen!
Zonder enige twijfel proberen jullie op basis van de foto´s jullie skiënde kinderen te herkennen. En nog meer vragen jullie zich af hoe ze het daar nu van afbrengen? Volgende info kreeg ik van hun moni´s:
Groep Kristin: de groentjes hebben vandaag heel veel kilometers afgelegd op de blauwe piste. Daarbij namen wij steeds de ankerliften. In de namiddag hadden ze een uurtje vrij kunnen skiën, met controle van meerder moni´s en ze hebben dat fantastisch uitgevoerd.
Groep Roeckie: team appelsienen met fluo oranje heeft vandaag alle anker-, zetel- en gondelliften alsook alle pistes kunnen afvinken. Op hoogter wat last van lage bewolking. Zowel qua feedback als oefeningen zitten werken aan de basisuithouding. Ook een initiatie op gebied van freestyle (achteruit, boxen, vallend blad & pirouettes) gekregen. En uiteraard wat info geven over pistenpreparatie & veiligheid als achtergrond. Dit laatste hoort bij de begeestering voor de wintersportwereld en de stap naar skimoni/skileraar.
Groep Kris: Team citroen heeft vandaag bewogen, bewogen, bewogen! We deden ankers, zetel en gondels. Beide dalafdalingen werden gedaan. Meerdere oefeningen op basishouding, hoog-laag ontlasting en beginselen in het funpark passeerden de revue. We hebben genoten van een zalige lunch in open lucht.
Groep Muriël: groep 1 van de blauwe beginners hebben vandaag op de band en aan het touw verder geoefend om de stops en bochten te perfectioneren. Na de lunch werd voor een eerste keer geproefd van de afdaling van de ankerlift. De start was met bibberende beentjes maar na een klein uurtje en met de hulp van moni Celeste hebben Elise, Jaro, Ekias, Daan Jeff en Bruce de zware afdaling perfect afgewerkt. De quote van de dag kwam van iemand uit deze groep: ´Amai, ik doe dit nog maar 2 dagen en ik kan het al!´
Groep Bavo: Team rood is mijn half gevorderde groep. Anker opwarming, roze eitjes, zetellift naar toffe blauwe pistjes. Extra voorzichtig werd de rode piste overwonnen.
Groep Celeste: Groep 2 beginners met blauwe helmcover. Ella, Rozanne, Jorik, Nomso, Binaros, Burak en Iran vertoefden op de kleine piste tot aan de pauze. Daarna was het tijd voor de allereerste keer de ankerlift te nemen. De eerste afdaling was heel spannend. Enkele kids hebben bij het afstappen van de ankerlift ook de netten even van kortbij gezien. Maar we hebben ook een paar keer de grote piste gedaan om techniek in te oefenen. Na de middagpauze ging het al heel wat vlotter. Ze maakten hun eigen spoor en kwamen dus allemaal vlot en alleen naar beneden. Het parallel traverseren is nu aan de beurt in een nieuw skigebied met nog wat meer uitdaging.
In de namiddag stond opnieuw een leermomentje op het programma met als doel observaties verwerken in een creatieve tekening. Eén duidelijke opdracht: teken één gebouw of een detail ervan. Een leeg vel papier en dan begint de mini-expeditie. Er werd van hier naar daar gewandeld, getuurd van links naar rechts, getwijfeld, geschetst en gewist. Bij gebrek aan inspiratie bij enkelen werd het leeg blad opgeplooid tot een bootje en in de rivier gegooid. Tja….
Maar langzaam verscheen bij de meesten ´iets´ op papier. Minimalisme is ook een kunst denken zowat de helft van de kinderen. De onverbiddelijke jury zal vanavond nog recht spreken.
In België borrelt een fascinerende traditie van muzikale talenten die van vader op zoon wordt doorgegeven, vooral binnen de DJ-scene. We waren er deze namiddag getuige van in de après-skibar. Het kan niet anders dat DJ Bokke Jr. de ritmes en de beats van zijn vader heeft overgeërfd. Knappe set Warre!
Ook Ludo en Jos, onze 2 opscheppers, laten zich aan het buffet flink gaan. In hun queeste om de kinderen zoveel mogelijk aan te sterken, schakelen ze de grote middelen – lees pollepel – in om hun te bedienen met balletjes in tomatensaus.
Met de uitreiking van de Carmen cup aan de Skiraketten (Carlotta, Astrid en Senna) namen ditmaal Kristin aka Doortje en Gunter aka Pol mee de honneurs waar.
Gezien dat de kelen al voldoende in werking werden gezet, was het vanavond de beurt aan de hersenen. Een 15-tal kinderen hadden zichzelf hiervoor helaas uitgesloten. Zij mochten de avond op hun kamer doorbrengen in de hoop dat, mits zelfreflectie, ze tot inzicht zouden komen waar het fout is gelopen. Met Kristin als quizmaster van dienst werd onze kennis getest op rubrieken als de Olympische winterspelen, logo´s, leerstof over Oostenrijk en natuurlijk FC De Kampioenen. Naia, Lander, Daan, Binaros en Warre bleken nipt het beste team te zijn. De nog in leven zijnde spelers & trainers draafden mee op om de winnaars te vergezellen op de ploegfoto.
Zo, dat was het nieuws van vandaag maandag 2 maart.
Mag ik jullie een rustige nacht toewensen?